Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2010 20:25 - Една леко неприятна статия за Фейсбук или напротив!?
Автор: deskbottom Категория: Технологии   
Прочетен: 931 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 01.03.2010 20:36


image

Социалните мрежи достигнаха пълнолетие през последната година. Обхватът на тези платформи нарасна внушително. Днес повече от две трети от световните интернет потребители изграждат и участват активно във виртуални социални мрежи.
Въпреки огромния растеж, един въпрос продължава да тормози предприемачите – Как да използват социалната машина в подкрепа на бизнеса? И може ли тези усилия да бъдат осребрени?
Ето защо проектирането на нови бизнес модели ще бъде основна движеща сила в развитието на социалния феномен през 2010 г.

Facebook

Всепризнатият лидер в социалните сайтове Фейсбук изпревари всички свои конкуренти, привличайки повече от 350 милиона човека. Ако някоя социална мрежа е готова да предложи печелившата формула за нови печалби, то това е Фейсбук. Изпълнителният директор на компанията Марк Цукерберг изложи агресивната си стратегия, заявявайки публично, че „очаква социалните мрежи да станат толкова важни, колкото уеб браузърите и операционните системи”. Целта от 1 милиард потребители изглежда нелишена от самочувствие, но все пак реалистична.
За по-малко от 5 години откакто напусна университетската мрежа, Фейсбук не само грабна лъвския пай от потребители, но и успя да ги завладее, както никоя друга социална платформа в интернет. Средностатистическият потребител на Фейсбук посещава сайта поне веднъж дневно и прекарва изумителните 55 минути, запълвайки както своето, така и времето на своите приятели и семейство. Тези числа са в състояние да извадят от равновесие дори някои водещи телевизионни медии.
Въпреки че преобразуването на подобна популярност в пари не е лесна задача, и то в сектор, в който потребителите са свикнали да получават, без да дават насреща, Фейсбук има потенциала да предложи успешен бизнес модел, който ще доведе до революция в социалните мрежи.

The Next Level

Традиционно рекламата остава едно от най-разпространените средства за генериране на приходи. PricewaterhouseCoopers докладва, че за първата половина на 2009 г. приходите от реклама в интернет са възлизали на почти 16 милиарда лева, от които 610 милиона са били генерирани от Фейсбук. Въпреки това се смята, че това е едва началният потенциал за сайт с близо половин милиард потребители, една четвърт от които прекарват повече време в мрежата, отколкото пред телевизора.
На първо място Фейсбук трябва да признае пред света, че участва в рекламния бизнес. Чрез правилно управление на рекламните възможности в сайта и подобряване на маркетинговите инструменти, най-голямата социална мрежа ще грабне огромен дял в продажбата на реклами. Естествено за целта трябва да се повиши информираността и съответно да се подобри разбирането за рекламата във Фейсбук сред ръководителите на фирми и други организации.
Например, днес всеки предприемач е наясно с ползите от рекламиране в Google (AdWords и AdSense), и това никак не е случайно – Google разбра че доминацията в онлайн търсенето сама по себе си няма да изведе компанията до позицията на водеща глобална корпорация, оценявана на близо 280 милиарда лева. Ето защо Google предприе агресивна маркетингова политика, непрекъснато развиваща марката и предлаганите продукти, като в крайна сметка успя да наложи в съзнанието на всеки рекламодател ползите и гарантираната възвращаемост от инвестицията при рекламиране в търсачката.
В момента Фейсбук се намира в началната точка на процеса, който Google вече завършва. Ако ръководителите на социалната мрежа успеят да покажат на света своите възможности за влияние върху потребителските решения, Фейсбук може да се превърне в съществен за 21-ви век маркетингов инструмент, какъвто бяха Жълтите страници (Yellow Pages) през миналото столетие.

e-Commerce

Позиционирането на Фейсбук като сайт за електронна търговия съдържа огромен потенциал за генериране на бизнес решения и най-вероятно ще промени завинаги начина, по който пазаруваме. Онлайн поръчките през 2009 г. възлизат на почти 140 милиарда лева. Неминуемо повечето от фирмите, които продават своите продукти в интернет, ще се обърнат към социалната медия, ако тя предостави възможност за директна търговия. А това няма как да не се отрази драматично върху рекламния бизнес, както и върху установения модел за пазаруване в интернет.
Потребители и предприемачи ще бъдат привлечени от лъскавата витрина на Фейсбук по една проста причина: те и без това вършат всичко останало в социалната мрежа! Представете си един сайт, в който всяко действие е на един клик с мишката, а приятелите ви виждат вашите най-нови покупки и могат с едно посочване да направят същата поръчка. Какво по-привлекателно за търговците?
Със съвсем малко усилия една фирма ще може да ви направи изненада за рождения ден, или да ви предложи промоционални продукти за рождените дни на вашите приятели! Ваканционни предложения в подходящия момент? Най-новият албум на любимия ви изпълнител? Това са само примери за бизнес възможностите, които предлага невероятната сегментация на социалната мрежа. И всичко това без дори да напускате сайта.
Вместо да принуждава своите 350 млн. потребители да посещават външни страници, за да приключат с някоя сделка, компанията Фейсбук би могла просто да събере всички на едно място и да извлече значителни дивиденти от това!

Facebook Premium

И накрая – независимо дали на потребителите им харесва или не – Фейсбук ще си направи лоша услуга в дългосрочен план, ако не въведе платени пакети за допълнителна функционалност. Потребителите (както корпоративните, така и тинейджърите) са склонни да заплащат и най-простите подобрения, което ясно се вижда от успеха на някои платени апликации в социалната мрежа.
Няма безплатен обяд! Фейсбук и потребителите на тази медия ще трябва да се изправят пред реалността съвсем скоро. Поради огромния си мащаб социалната мрежа може да спечели чрез въвеждане на минимални такси за някои услуги без да отблъсне своите потребители. Вие бихте ли платили 1 лев, за да качвате снимки в по-висока резолюция, или по-дълги и качествени видео клипове? Обърнете внимание, че за един месец в мрежата се качват 2,5 милиарда снимки!! Представете си, ако само една четвърт от активните потребители на тази услуга закупят „премиум пакет”, до какви приходи може да доведе това!

Подобряване на рекламата, разработване на електронна платформа за търговия, както и добавяне на платени абонаментни услуги не само ще генерират изключително висока годишна печалба за компанията Фейсбук, но и ще поставят основите на следващото поколение онлайн услуги.

source : Mashable
превод: DeskBottom


Тагове:   фейсбук,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930